نمایه نویسندگان

ا

  • ابروش، رضا الگوی تعهد سازمانی در یاران امام مهدی؟عج [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 51-74]
  • احمدی، عبد القادر بررسی و نقد رویکرد مهدویت نوعیه از دیدگاه اندیشمندان معاصر اهل‌سنت [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 99-126]
  • استادی، کاظم بازشناسی نویسندگان توقیعات کتاب الاحتجاج، منسوب به امام عصر؟عج؟ در عصر غیبت کبری [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 127-157]
  • استادی، کاظم معرفی و بررسی کهن‌ترین نسخه خطی الغیبه، منسوب به نعمانی [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 75-109]
  • الهی نژاد، حسین بررسی و تحلیل نمادگرایی در ندای آسمانی [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 119-145]
  • امیریان، محمود بررسی و تحلیل نمادگرایی در ندای آسمانی [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 119-145]

ب

  • برادران، رضا فرایندشناسی تاریخی باورمندی مسلمانان به نام مهدی از آغاز تا پایان عصر حضور (260 ق) [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 5-28]
  • برمر، فاطمه بررسی و تحلیل نمادگرایی در ندای آسمانی [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 119-145]

پ

  • پاشایی، محمدجواد بررسی حدیث «لا تقوم‏ الساعة» در مکتب عرفانی ابن عربی و کیفیت دلالت آن بر ظهور مهدی موعود(عج) [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 51-64]
  • پاک نژاد، فاطمه آینده پژوهی تعلیم و تربیت مهدوی، با رویکرد همگرایی فناورانه [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 21-43]
  • پناهی آزاد، حسن تبیینی از معنای «اجتماع عقل و کمال اندیشه انسان در عصر ظهور» بر اساس آموزه «انسان کامل» در عرفان شیعی [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 5-20]

ت

  • توسلی خواه، سعید توسعه دانش‌بنیان از غرب تا جامعه عصر ظهور [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 123-150]

ج

  • جابر انصاری، محمدرضا بررسی شاخص‌‌های انتظارسازنده و انتظار مخرب در نظام تربیتی اسلام، با محوریت بیانات مقام معظم رهبری [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 45-69]

ح

  • حسینی، زینب السادات تحلیل انتقادی تاریخ‌گذاری دیوید کوک بر روایات آخرالزمان بررسی موردی ابن‌صیاد [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 25-50]
  • حیدری فر، مجید بررسی و نقد مستندات قرآنی احمد اسماعیل بصری در موضوع مهدیّون [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 141-166]

خ

  • خاکبان، سلیمان توسعه دانش‌بنیان از غرب تا جامعه عصر ظهور [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 123-150]
  • خوش فر، محسن بررسی تحلیلی حوادث معطوف بر ظهور در روایت عبدالاعلی حلبی(با تاکید بر سبک ریخت شناسانه پراپ) [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 111-139]

د

  • دهقانی آرانی، زهیر بررسی و تحلیل تاریخ‌گذاری روایات مهدوی از سوی محققان غربی با تمرکز بر روایات حاکی از نام و نسب امام مهدی؟عج؟ [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 25-49]
  • دهقانی اشکذری، محمد مهدی تحلیل ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، با تاکید بر مولفههای تربیت زمینه‌ساز ظهور [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 5-24]

ر

  • رحیمی جعفری، محسن بررسی و نقد ادّعای امامت جعفربن‌علی الهادی(ع) و پیامدهای آن [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 93-118]
  • رضانژاد، عزالدین بررسی و نقد ادّعای امامت جعفربن‌علی الهادی(ع) و پیامدهای آن [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 93-118]
  • رضانژاد کلائی، زینب بررسی و نقد ادّعای امامت جعفربن‌علی الهادی(ع) و پیامدهای آن [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 93-118]
  • رضایی مهر، حسن بررسی و نقد مستندات قرآنی احمد اسماعیل بصری در موضوع مهدیّون [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 141-166]

س

  • سقا، فرشته تحلیل انتقادی تاریخ‌گذاری دیوید کوک بر روایات آخرالزمان بررسی موردی ابن‌صیاد [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 25-50]
  • سیاهپوش، امیر بررسی کمال طلبی، به عنوان ویژگی انسان و جامعه منتظر در اندیشه امام خمینی [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 29-50]

ش

  • شاکری زواردهی، روح الله کارکردهای اخلاقی آموزه انتظار با تأکید بر دو حوزه تعلیم و تعلّم [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 5-23]
  • شهبازیان، محمد بررسی مبانی انتظار مقاومتی و بازتاب آن در وصیتنامه شهید قاسم سلیمانی [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 97-121]

ص

  • صادق نیا، مهراب تحلیل نظری مسیحانمایان با تاکید بر دیدگاه شماری از جامعه‌شناسان [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 71-97]
  • صفری فروشانی، نعمت الله فرایندشناسی تاریخی باورمندی مسلمانان به نام مهدی از آغاز تا پایان عصر حضور (260 ق) [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 5-28]
  • صیدی، محمود بررسی حدیث «لا تقوم‏ الساعة» در مکتب عرفانی ابن عربی و کیفیت دلالت آن بر ظهور مهدی موعود(عج) [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 51-64]

ع

  • علیمرادی، زهرا تبیین «نفوذ اجتماعی» در طرح کلی انبیا و مقایسه آن با عصر ظهور [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 65-92]
  • عواطفی، زهرا کارکردهای اخلاقی آموزه انتظار با تأکید بر دو حوزه تعلیم و تعلّم [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 5-23]

ک

  • کارگر، رحیم توسعه دانش‌بنیان از غرب تا جامعه عصر ظهور [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 123-150]
  • کارگر شورکی، هدایت آینده پژوهی تعلیم و تربیت مهدوی، با رویکرد همگرایی فناورانه [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 21-43]
  • کامیاب، مسلم بررسی‌ زمینه‌ روانشناسی موثر بر پذیرش ادعای مدعیان دروغین مهدویت در ایران معاصر [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 51-69]
  • کاوند، ندا بررسی شاخص‌‌های انتظارسازنده و انتظار مخرب در نظام تربیتی اسلام، با محوریت بیانات مقام معظم رهبری [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 45-69]
  • کریمی عقدا، هادی تحلیل ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، با تاکید بر مولفههای تربیت زمینه‌ساز ظهور [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 5-24]

م

  • مراد نجف‌آبادی، زهره بررسی تحلیلی حوادث معطوف بر ظهور در روایت عبدالاعلی حلبی(با تاکید بر سبک ریخت شناسانه پراپ) [دوره 21، شماره 75، 1400، صفحه 111-139]
  • منصوری، محمدهادی تبیین «نفوذ اجتماعی» در طرح کلی انبیا و مقایسه آن با عصر ظهور [دوره 21، شماره 72، 1400، صفحه 65-92]
  • میرجلیلی، سیدمحمدعلی واکاوی مؤلفه‌های تربیت مهدوی در اندیشه استاد مرتضی مطهری [دوره 21، شماره 74، 1400، صفحه 71-96]

ن

  • نیل ساز، نصرت تحلیل انتقادی تاریخ‌گذاری دیوید کوک بر روایات آخرالزمان بررسی موردی ابن‌صیاد [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 25-50]

ی

  • یوسفیان، مهدی بررسی و نقد رویکرد مهدویت نوعیه از دیدگاه اندیشمندان معاصر اهل‌سنت [دوره 21، شماره 73، 1400، صفحه 99-126]